DEVAM: 83. İnzalsiz
(meni gelmeyen) Cima'ın Hükmü
حَدَّثَنَا
أَحْمَدُ
بْنُ صَالِحٍ
حَدَّثَنَا
ابْنُ وَهْبٍ
أَخْبَرَنِي
عَمْرٌو عَنْ
ابْنِ
شِهَابٍ عَنْ
أَبِي
سَلَمَةَ
بْنِ عَبْدِ
الرَّحْمَنِ
عَنْ أَبِي
سَعِيدٍ
الْخُدْرِيِّ
أَنَّ رَسُولَ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
قَالَ
الْمَاءُ
مِنْ
الْمَاءِ
وَكَانَ أَبُو
سَلَمَةَ
يَفْعَلُ
ذَلِكَ
Ebu Said el-Hudri'den
Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'in şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir;
"Su (yıkanma) su'dan (meni'den) dir." Ebu Seleme de böyle yapardı.
Diğer tahric: Müslim,
hayz; Tirmizî, tahare; Nesai, tahare; ibn Mace, tahare; Dârimî, vudu; Ahmed b.
Hanbel
AÇIKLAMA: Hadiste, guslün lüzumunun, meni'nin inmesine
bağlı olduğu ifade edilmektedir. Ancak bu, yukarıda da işaret edildiği gibi
İslam'ın ilk zamanlarına mahsus bir ruhsattı, bilahare neshedildi.
İbn
Abbas, bunun neshedilmediği, bununla muradın rüyada ihtilam olmak olduğu
görüşüne sahiptir. Ancak Hadisin sevk edildiği bahis cima ile alakalıdır.
Müslim'in Ebu Said el-Hudri'den rivayet ettiği şu hadis, bu hükmün cima' ile
ilgili olduğunu tereddüde meydan vermeyecek şekilde ortaya koymaktadır
Hadis
şöyledir: "Pazartesi günü Resulullah (s.a.v.) ile birlikte Kuba'ya (gitmek
üzere yola) çıktım. Ben-i Salim(in bulunduğu yer)e vardığımız zaman, Resulullah
(s.a.v.) Itban'ın kapısı önünde durarak ona seslendi. İtban esvabını
sürükleyerek çıktı.
Resulullah
(sallallahu aleyhi ve sellem): "Adam'a acele ettirdik" buyurdu.
İtban;
"Ya Rasuiallah ne buyurursun, bir adam karısı ile cima halinde iken acele
ettirilir de meni indirmezse ona ne lazım gelir" dedi. Resulullah
(sallallahu aleyhi ve sellem); “Su ancak sudan dolayı icap eder"
buyurdular.[Müslim, hayz 21]
İbn
Abbas'ın bu hadiseden haberi olmaması ve bu yüzden; "Suyun ancak sudan
dolayı lazım olacağı" hükmünü ihtilamla alakalı sayması muhtemeldir.